hammer

”Kan du egentlig bruke den der til noe?”, spurte en venn skeptisk. Han hadde fått øye på den lille blomsterhammeren på veggen min. Selvfølgelig. Her er bare noen av hammerens utallige bruksområder:

  • Rive ned absurde interiørdetaljer fra tidligere huseier.
  • Henge opp bilder av folk som betyr noe.
  • Henge opp igjen ting som raser ned. Jeg nevner i fleng: knagger, hyller, bærebjelker, illusjoner.
  • Løsne skuer som sitter for hardt for babydrillen min. (Clas Ohlson, 99 kr, intet power tool.) Hammeren har nemlig også et skrujern skjult i håndtaket. Tenk det!
  • Dekonstruksjon. Generelt.
  • Låne den bort til Blomster-Finn mot en bukett tulipaner.
  • Låne den bort til Byggmester Bob mot gleden av å ha en blid liten machomann på 1,20 trallende rundt i leiligheta mi: ”Kan det fikses? Klart det kan!”
  • Sjarmere lipstick lesbians. Foreløpig uprøvd, men jeg har trua.
  • Låne den bort til tømmermennene når jeg har drukket for mye. Sist prøvd: 1. nyttårsdag. Så du tror ikke en blomsterhammer kan slå?
  • Låne den bort til Tor når jeg trenger mildt tordenvær og sommerregn.

Takk til mine kjære kollegaer for den nyttigste innflyttingsgaven jeg noensinne har fått!

6 kommentarer om “hammer

  1. Jeg vil også ha en så fin hammer, som kan brukes til så mye rart. Kanskje jeg kan male min, så blir den like fin?
    Du imponerer forresten med ditt verktøy-sortement!

  2. – Hva med å banke vett inn i hue på elevene? Vi skal kanskje være glade for at du ikke nevnte akkurat det som alternativt bruksområde…;)

  3. Fleire bruksområder. God søndag!

    If I had a hammer
    I’d hammer in the morning
    I’d hammer in the evening
    All over this land
    I’d hammer out danger
    I’d hammer out a warning
    I’d hammer out love between my brothers and my sisters
    All over this land

Legg igjen en kommentar